Nowe przejście pieszo-rowerowe powstanie przy Moście Pawłowickim. To zwycięska inwestycja z WBO 2021! [RELACJA]

Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przy ulicy Przedwiośnie połączy dwie istniejące trasy pieszo-rowerowe, przez które przeprawa do tej pory była utrudniona. 

Inwestycja, która zwyciężyła we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim na rok 2021 do końca marca 2024 ma zostać oddana do użytku!  

Oświadczenie w tej sprawie wydał Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

"W ramach projektu przewidziano budowę zebry i przejazdu rowerowego o nawierzchni ciągłej, z likwidacją na szerokości przejazdu krawężnika oraz ścieku przykrawężnikowego z kostki kamiennej. Po stronie południowej i północnej zaprojektowano utwardzenie obszaru oczekiwania dla pieszych i rowerzystów w nawierzchni asfaltowej oraz płytkami STOP. Po stronie południowej strefa oczekiwania będzie miała szerokość 4-5 m, z uwagi na istniejący ciąg pieszy. W celu poprawy bezpieczeństwa w obrębie nowego przejścia zaprojektowano dwie latarnie ledowe oraz elementy uspokojenia ruchu – wyspowe progi zwalniające, piktogramy ostrzegawcze na jezdni oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h."

Prace przewidują wykonanie około 120 metrów kwadratowych nawierzchni asfaltowej i około 9 z kostki brukowej. Przejście zostanie doświetlone dwoma lampami LED, nie zabraknie wyspowych progów zwalniających.

Na zlecenie ZDiUM budowę prowadzi firma SPIE Stangl Technik sp. z o.o. ze Świdnicy. Koszt inwestycji wyniesie około 170 tys. zł.

Redakcja tekstu: Michał Nawirski (Moje Psie Pole)
Źródło informacji: Wroclife (wroclife.pl)
Fragmenty cytowane: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu (fb.com/ZDiUM)
Zdjęcie na okładce: Michał Nawirski (Moje Psie Pole)

Komentarze

Może zainteresuje Cię również:

Litewska i Królewska do remontu na Wiosnę! ZDiUM zapowiada program Szybkich Wymian Nawierzchni. [RELACJA]

Pierwszy odcinek obwodnicy Psiego Pola na ukończeniu? Zobacz, jak wyglądają wykonane prace! [MAPA, ZDJĘCIA]

W 2031 roku na Psie Pole dojedziemy tramwajem? Wybrano rekomendowane trasy. [PLAN]